Apeliacijos
Jeigu studentas arba klausytojas nesutinka su studijų pasiekimų vertinimu ir jo paaiškinimu vertinimą vykdžiusiame studijas vykdančiame padalinyje ar vertinimo procedūromis, jis turi teisę teikti apeliaciją.
Per kiek laiko galima pateikti apeliaciją?
- dėl įskaitos (ar kito tarpinio vertinimo) rezultatų – per 3 darbo dienas nuo rezultatų paskelbimo;
- dėl egzamino rezultatų – per 3 darbo dienas nuo rezultatų paskelbimo;
- dėl vertinimo procedūrų – per 3 darbo dienas nuo vertinimo vykdymo;
- dėl baigiamojo egzamino ar baigiamojo darbo vertinimo rezultatų ir procedūrų – per 2 darbo dienas nuo rezultatų paskelbimo.
Kam teikiama apeliacija?
Apeliacijos dėl įskaitos, egzamino rezultatų ar vertinimo procedūrų teikiamos fakulteto, kuriame studijuoja studentas ar klausytojas, dekanui, o dėl baigiamojo egzamino ar baigiamojo darbo vertinimo rezultatų ir procedūrų – rektoriui.
Kur galima pateikti apeliaciją? Ką reikia nurodyti teikiant apeliaciją?
Pagal LSMU studijų reglamentą apeliacijos teikiamos LSMUSIS prašymų skiltyje „Apeliacijos“, tačiau šiuo metu ši funkcija LSMUSIS sistemoje neveikia.
Apeliacijos teikiamos raštu fakulteto, kuriame studijuoja studentas ar klausytojas, dekanui (dekanate). Apeliacijoje turi būti nurodoma studijų dalyko ar modulio pavadinimas, dėstytojas, vertinimo data, vertinimo dalys ar procedūros, dėl kurių nesutinkama, ir nesutikimo motyvai.
Kiek laiko trunka procesas?
- Jei apeliacija teikiama dėl įskaitos, egzamino rezultatų ar vertinimo procedūrų – ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo apeliacijos gavimo dienos apeliacijai išnagrinėti sudaroma apeliacinė komisija ir nustatomi apeliacijos nagrinėjimo terminai. Bet kuriuo atveju apeliacija turi būti išnagrinėta ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo apeliacijos pateikimo dienos.
- Apeliacijoms dėl baigiamojo egzamino ar baigiamojo darbo vertinimo rezultatų ir procedūrų nagrinėti rektoriaus įsakymu apeliacijų vertinimo komisija sudaroma iš anksto, bet ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki baigiamojo egzamino ar baigiamojo darbo vertinimo.
Apeliacinės komisijos sudėtis
Jei apeliacija teikiama dėl įskaitos, egzamino rezultatų ar vertinimo procedūrų, komisiją sudaro:
- 2 Studentų atstovybės deleguoti studentų atstovai;
- 5 administracijos ir (arba) dėstytojų atstovai.
Jei apeliacija teikiama dėl baigiamojo egzamino ar baigiamojo darbo vertinimo rezultatų ir procedūrų, komisiją sudaro:
- 3 Studentų atstovybės deleguoti studentų atstovai;
- 6 administracijos ir (arba) dėstytojų atstovai.
SVARBU: komisijos nariu negali būti asmuo bei su juo susijęs asmuo, dėl kurio įvertinimo pateikta apeliacija.
Kaip vyksta apeliacijos nagrinėjimas? Kada sužinosiu apie posėdžio datą?
Apeliacinės komisijos veiklos forma – uždaras komisijos posėdis. Į apeliacinės komisijos posėdį yra kviečiamas asmuo, pateikęs apeliaciją. Apeliacinė komisija išklauso dėstytojo, kuris vertino, ir studento, kuris pateikė apeliaciją, nuomones. Apie posėdį studentas ar klausytojas informuojamas ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki numatytos posėdžio datos.
Kas nutiks, jei neatvyksiu į apeliacijos nagrinėjimą?
Jei apeliaciją pateikęs asmuo iš anksto informuoja komisiją apie planuojamą neatvykimą ir jo priežastis, apeliacinė komisija, įvertinusi priežasčių pagrįstumą, sprendžia dėl naujo apeliacijos nagrinėjimo termino. Neatvykus į komisijos posėdį apeliacija nenagrinėjama.
Kokie gali būti apeliacijos vertinimo komisijos sprendimai?
- netenkinti apeliacijos ir palikti galioti ankstesnį įvertinimą;
- tenkinti apeliaciją ir pakeisti įvertinimą (nagrinėjant apeliacijas dėl vertinimo raštu);
- tenkinti apeliaciją ir leisti iš naujo dalyvauti vertinimo procedūroje (laikotarpis iki naujo vertinimo nelaikomas įsiskolinimų laikotarpiu);
- tenkinti apeliaciją ir leisti perlaikyti baigiamąjį egzaminą arba iš naujo ginti baigiamąjį darbą.
Kur galiu kreiptis, jei buvo pažeistos apeliacinės komisijos sprendimo priėmimo procedūros?
Apeliacinės komisijos sprendimai dėl procedūrinių sprendimų priėmimo pažeidimų gali būti skundžiami Studentų ginčų su administracija ir kitais darbuotojais nagrinėjimo komisijai.
Jei asmuo, kuris Universitete studijavo tam tikrus dalykus arba dalykų grupes arba yra baigęs papildomąsias studijas ir jam buvo išduotas tai patvirtinantis pažymėjimas, nesutinka su sprendimu dėl studijų rezultatų įskaitymo, jis turi teisę per 10 dienų nuo šio pažymėjimo išdavimo datos pateikti apeliaciją rektoriui.
Apeliacinės komisijos sudėtis
- 3 Studentų atstovybės deleguoti studentų atstovai;
- 3 Universiteto darbuotojai.
Kiek laiko trunka procesas? Per kiek laiko gausiu atsakymą?
Apeliacinė komisija sprendimą priima per 15 darbo dienų nuo apeliacijos pateikimo dienos. Komisija motyvuotu sprendimu šį terminą gali pratęsti. Apeliacinė komisija apie priimtą sprendimą informuoja studentą per 2 darbo dienas nuo apeliacinės komisijos sprendimo priėmimo dienos.